gala_excelentei.pngplati_online.pnginregistrare_cnasr.pngsucursale_teritoriale.pngreteaua_excelenta.pnglocuri_munca.png

Financiar

HOTĂRÂRE pentru aprobarea Normelor privind stabilirea cuantumului taxelor şi cotizaţiilor anuale obligatorii, necesare acoperirii cheltuielilor de funcționare și altor activități conexe și a cuantumului sumelor ce se alocă sucursalelor pentru desfășurarea activității curente a acestora

 

 În temeiul dispoziţiilor art. 27 lit. k) din Legea nr. 466/2004 privind statutul asistentului social şi dispoziţiilor art. 51, alin. (2) lit. g) și art. 46, alin. (1) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, Consiliul Naţional al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali hotărăşte:

Art. 1. Se aprobă Normele privind stabilirea cuantumului taxelor şi cotizațiilor obligatorii, necesare acoperirii cheltuielilor de funcționare și altor activități conexe pentru anul 2017, respectiv până la organizarea următoarei ședinte a Consiliului Național, potrivit anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2. (1) Se menţin procentele privind sumele alocate pentru desfășurarea activitățiilor curente ale sucursalelor teritoriale, după cum urmează:

a) Dacă se înregistrează încasări de 100% din totalul cotizațiilor datorate de asistenții sociali care plătesc cotizație, un procent de 30% revine sucursalei teritoriale;

b) Dacă se înregistrează încasări între 75% - 100% din totalul cotizațiilor datorate de asistenții sociali care plătesc cotizație, un procent de 25% revine sucursalei teritoriale;

c) Dacă se înregistrează încasări între 50% - 75 % din totalul cotizațiilor datorate de asistenții sociali care plătesc cotizație, un procent de 20% revine sucursalei teritoriale;

d) Dacă se înregistrează încasări sub 50% din totalul cotizațiilor datorate de asistenții sociali care plătesc cotizație, un procent de 15% revine sucursalei teritoriale.

(2) În stabilirea procentelor aferente sucursalelor teritoriale se va avea ca bază de calcul valoarea cotizațiilor totale încasate pentru anul anterior.

Art. 3. Se mandatează preşedintele Colegiului în vederea emiterii de decizii, pentru punerea în aplicare şi detalierea prezentei hotărâri.

Art. 4. – Prezenta hotărâre intră în vigoare de la data aprobării acesteia şi va fi comunicată membrilor prin afişare pe site-ul web al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali.

Preşedinte
Doru BUZDUCEA

 

Normele privind stabilirea cuantumului taxelor şi cotizațiilor obligatorii, necesare acoperirii cheltuielilor de funcționare și altor activități conexe pentru anul 2017

 

Art. 1. Taxele necesare acoperirii costurilor de funcţionare şi organizare a activităţii Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali se achită în mod obligatoriu de către asistenţii sociali care solicită eliberarea documentelor profesionale sau realizarea unor activităţi specifice, după cum urmează:

 

Denumire Cuantum
Taxă pentru analizarea cererii pentru obţinerea avizului de exercitare a profesiei de asistent social/ atestatului de liberă practică in asistența socială 112 lei
Taxă de eliberare a avizului de exercitare a profesiei de asistent social/atestatului de liberă practică în asistență socială 75 lei
Taxă de eliberare a certificatului de recunoaștere internațională 75 lei
Taxă de analizare a cererii/dosarului pentru înfiinţarea şi înregistrarea formelor independente de exercitare a profesiei de asistent social (cabinet individual, cabinete asociate sau societate civilă profesională de asistenţă socială) 187 lei
Taxă de eliberare a certificatului de inregistare pentru formele independente de exercitare a profesiei de asistent social 75 lei

 

Art. 2. (1) Cotizațiile datorate Colegiului Național al Asistenților Sociali, pentru anul 2017, se achită cel târziu până la data de 31 decembrie 2017, după cum urmează:

Denumire Cuantum
Cotizație de membru 120 lei
Cotizație cabinet individual de asistenţă socială 225 lei
Cotizație cabinete asociate de asistenţă socială 450 lei
Cotizație societate civilă profesională de asistenţă socială 450 lei

 

(2) Cotizațiile prevăzute la alin. 1 sunt anuale şi, în funcţie de situaţie, se calculează prin raportare la numărul de luni calendaristice.

 

Art. 3. Taxele datorate pentru alte activități profesionale, se achită după cum urmează: 

Denumire Cuantum
Taxă de avizare a furnizorilor de formare profesională 500 lei
Taxa de reavizare a furnizorilor de formare profesională 225 lei
Taxă de eliberare a certificatului de participare (se achită de către furnizorul de formare profesională continuă) 5 lei/credit profesional

 

Art. 4. Se acordă, la cerere, reduceri/scutiri pentru următoarele situații:

a) soţii sau rudele de până la gradul II inclusiv care se gospodăresc împreună, și care solicită eliberarea avizului de exercitare a profesiei sau a atestatului de liberă practică achită o singură taxă de analiză a dosarului de înscriere, o singură taxă de eliberare a avizului de exercitare a profesiei de asistent social, precum şi o singură cotizaţie anuală de membru;

 b) persoanele care solicită eliberarea avizului de exercitare a profesiei de asistent social, în anul promovării examenului de licenţă, sunt scutite de la plata taxei de analiză a cererii;

c) asistenţii sociali care fac dovada că se află în concediu de creştere şi îngrijire copil, sunt scutiţi, la cerere, de la plata cotizaţiei anuale de membru al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali pe toată durata concediului de creştere şi îngrijire a copilului, dacă fac dovada că în perioada respectivă au suspendată activitatea, în termen de 3 luni de la data suspendării activității;

d) asistenții sociali care se află în somaj sunt scutiţi, la cerere, de la plata cotizaţiei anuale de membru al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali pe toată durata perioadei respective, dacă fac dovada suspendării activității;

e) pot fi scutite, la cerere, de la plata cotizației anuale, formele independente de exercitare a profesiei de asistent social dacă pe perioada respectivă au activitatea suspendată;

f)  pot fi scutite, la cerere, de la plata cotizației anuale, persoanele care fac dovada că dețin un certificat de handicap/incapacitate temporară de muncă pe toată perioada valabilității certificatului;

g) asistenții sociali care solicită suspendarea avizului de exercitare a profesiei de asistent social, pe perioada în care nu exercită profesia de asistent social sunt scutiți de la plata cotizației de membru, începând cu data de 1 a lunii următoare aprobării cererii. Solicitarea se face în maxim 10 zile de la data încetării raporturilor de muncă însoțită de actul care face dovada încetării acestor raporturi;

 h) persoanele care exercită profesia de asistent social ca asociat sau coordonator, prin intermediul unui cabinet individual de asistență sociala, cabinet asociat de asistență sociala sau societate civilă profesională de asistență socială, nu vor achita cotizație de membru, ci vor achita cotizatia anuală pentru forma independentă de exercitare a profesiei de asistent social;

i) în situația în care soții sau rudele de gradul II inclusiv care gospodăresc împreună sunt asociați/ coordonatori în cadrul unui cabinet individual de asistență socială, cabinet asociat de asistență socială sau societate civilă profesională de asistență socială, va plăti cotizația de membru soțul/persoana care nu face parte din forma independentă de exercitare a profesiei;

j) sunt scutite de la plata taxei de analiza a cererii, formele independente de exercitare a profesiei de asistent social în cazul cărora intervin modificări;

Art. 5.  În situația în care se solicită duplicat al documentelor emise, solicitantul va achita taxa de eliberare corespunzătoare documentului solicitat.

Art. 6.  În situația în care se depun cererii care nu corespund condițiilor de înregistrare sau acordare a treptelor de competență profesională, taxele achitate nu se returnează.

 

pdf_icon.jpg HOTARAREA nr. 2 din 21 martie 2017 a Consiliului National al CNASR.pdf

pdf_icon.jpg Hot. Consiliului nr. 2 din 2013 pentru aprobarea normelor privind cuantumul taxelor si cotizatiilor.pdf

pdf_icon.jpg Hot. Consiliului nr. 2 din 17 martie 2015.pdf

pdf_icon.jpg Hot. Consiliului nr. 2 din 18 martie 2014 privind stabilirea cuantumului taxelor si cotizatiilor obligatorii.pdf

 

Modalitati de plata

Plata taxelor in vederea inregistrarii, eliberarii documentelor necesare exercitarii profesiei de asistent social, cotizatiilor de membru precum si a oricaror altor taxe catre Colegiul National al Asistentilor Sociali se face doar prin banca, in urmatorul cont:

Cont IBAN: RO38 RZBR 0000 0600 1203 7312
Banca: deschis Raiffeisen Bank, Agentia Piata Romana Bucuresti

sau online prin sistemul Librapay

 

La depunerea banilor, solicitantul va comunica operatorului de tranzactie urmatoarele date:

  1. Nume, prenume, cnp - ale persoanei care urmeaza sa obtina dreptul de a profesa ca asistent social in conditiile Legii nr.466/2004 privind statutul asistentului social.
  2. Scopul platii - trebuie sa se specifice clar care este scopul pentru care se face plata conform informatiilor de la sectiunea Taxe si Cotizatii.

Taxele si cotizatiile se pot plati numai in conturile afisate pe site-ul www.cnasr.ro., la orice sucursala a bancilor respective, din orice localitate.

comisii_cooperative.pngcorpul_de_control.pngcomitetul_sectorial_sanatate_asistenta_sociala.pngfinanciar.png

registru_actualizat.png

Contact

Bucuresti, Str. Biserica Amzei, nr.29, et.3, sector 1, cod postal 010393

cnasr_qr.pngtel1: 0748 124 585
tel2: 021 317 51 25
fax1: 031 817 20 47
fax2: 021 317 24 30

e-mail: cnasr@cnasr.ro

Cont IBAN:
RO38 RZBR 0000 0600 1203 7312 

Banca: Raiffeisen Bank,
Agentia Piata Romana Bucuresti

Cont IBAN:
RO56 RNCB 0075 0352 4057 0001

Banca: BCR
Unitatea BCR Unirea

Cod fiscal: 17400940

Program de relatii cu publicul:
luni-joi
orele 10.30-14.30