gala_excelentei.pngplati_online.pnginregistrare_cnasr.pngsucursale_teritoriale.pngreteaua_excelenta.pnglocuri_munca.png

Obtinerea unei trepte de competenta profesionala superioara

1. Documente necesare obtinerii unei trepte de competenta profesionala superioara

2. Taxe

3. Procedura si conditii

 

Documente necesare obtinerii unei trepte de competenta profesionala superioara

 

  1. cerere pentru obtinerea unei trepte de competenta superioara ;
  2. fotocopia cartii de identitate;
  3. declaratie pe propria raspundere ca nu se afla in situatiile de interdictie/ incompatibilitate prevazute de Legea nr. 466/2004 privind Statutul asistentului social;
  4. certificat de cazier judiciar, in original;
  5. adeverinta medicala sau certificat medical, in original;
  6. dovada indeplinirii conditiei de vechime a practicii in domeniul asistentei sociale (carte de munca/contract de munca, fisa de post, adeverinta eliberata de angajator) - se depun toate aceste documente
  7. curriculum vitae, in original;
  8. adeverinta eliberata de angajator din care sa rezulte ca in perioada scursa de la acordarea ultimei trepte de competenta solicitantul nu s-a aflat in situatii de suspendare/incetare a raporturilor de munca/serviciu;
  9. dovada achitarii taxei de analizare a cererii pentru obtinerea unei trepte de competenta superioara - 112 lei - se poate achita in contul RO38 RZBR 0000 0600 1203 7312 deschis la Raiffeisen Bank, Agentia Piata Romana Bucuresti;

Persoanele care solicita obtinerea unei trepte de competenta profesionala superioara trebuie sa faca dovada achitarii tuturor cotizatiilor de membru catre Colegiul National al Asistentilor Sociali si dovada ca si-au ridicat avizul de exercitare a profesiei de asistent social cu treapta de competenta profesionala detinuta la momentul respectiv.

* Persoanele care au fost luate in evidenta CNAS in perioada in care erau inscrise la o facultate cu specializare in asistenta sociala/ master vor depune pe langa documentele mentionate mai sus si copii legalizate dupa diplomele de studiu.

*Persoanele care au fost luate in evidenta CNAS in perioada in care erau inscrise la o facultate cu specializare in asistenta sociala vor achit cotizatia de membru incepand cu luna in care au sustinut examenul de licenta.

Dosarele se pot depune personal sau pot fi trimise prin posta/curierat rapid la sediul CNASR, din str. Biserica Amzei, nr.29, etaj 3, sector 1, Bucuresti.

Dupa inregistrare, dosarul urmeaza a fi analizat de catre Comisia de avizare si atestare profesionala. In functie de decizia Comisiei, asistentii sociali vor primi prin email o instiintare prin care li se va comunica treapta de competenta profesionala obtinuta precum si ce procedura trebuie sa urmeze pentru a intra in posesia avizului de exercitare a profesiei de asistent social.

 

word_doc_icon.png  1. Cerere eliberare aviz de exercitare a profesiei

word_doc_icon.png  2. Cerere obtinere treapta superioara

word_doc_icon.png  3. Declaratie de incompatibilitate

word_doc_icon.png  4. Model adeverinta de salariat

 

Taxe

  1. Taxa de analizare a dosarului pentru inregistrarea in Registrul National al Asistentilor Sociali din Romania - 112,5 lei;
  2. Taxa de eliberare a avizului de exercitare a profesiei - 75 lei;
  3. Cotizatia anuala a asistentilor sociali pentru 2013- 120 lei ( asistentii sociali care solicita inregistrarea in RNASR si depun pentru prima data dosar, vor plati cotizatia dupa ce dosarul va fi aprobat de catre Comisia de Avizare, proportional cu numarul de luni ramase pana la sfarsitul anului);
  4. Taxa de eliberare a certificatului de recunoastere internationala - 75lei.

 

Plata taxelor in vederea inregistrarii, eliberarii documentelor necesare exercitarii profesiei de asistent social, cotizatiilor de membru precum si a oricaror altor taxe catre Colegiul National al Asistentilor Sociali se face doar prin banca in contul:

 

Cont IBAN: RO38 RZBR 0000 0600 1203 7312
Banca: Raiffeisen Bank, Agentia Piata Romana Bucuresti


La depunerea banilor, solicitantul va comunica operatorului de tranzactie urmatoarele date:
1. Nume, prenume, cnp - ale persoanei care urmeaza sa obtina dreptul de a profesa ca asistent social in conditiile Legii nr. 466/2004 privind statutul asistentului social.
2. Scopul platii - trebuie sa se specifice clar care este scopul pentru care se face plata conform informatiilor de la sectiunea Taxe si Cotizatii.

 

Procedura si conditii

Extras din Hotararea nr. 8 a Biroului executiv al CNAS, publicata in Mof. al Romaniei, partea I, nr.315 din 6 mai 2011

Art. 1. - (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, treptele de competență profesională prevăzute în Anexa nr 1 a Codului deontologic al profesiei de asistent social publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 173 din 06/03/2008, se acordă persoanelor prevăzute la art.2 alin. (2) lit.a)-d) din Legea nr.466/2004, privind statutul asistentului social, cărora le-a fost aprobată cererea de inscriere ca membru în Colegiu, în funcție de criteriul vechimii în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social cumulativ cu cel al practicii în domeniul asistenței sociale realizate dupa obținerea diplomei de licență în specializarea asistență socială, dupa cum urmează:

a) mai puțin de 12 luni vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social și vechime de practică în domeniu - treapta de competență profesională debutant.
b) minim 1 an vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social și minim 1 ani vechime de practică în domeniu - treapta de competență profesională practicant.
c) minim 3 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social și minim 3 ani vechime de practică în domeniu - treapta de competență profesională specialist.
d) minim 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social și minim 5 ani vechime de practică în domeniu - treapta de competență profesională principal.

(2) În cazul persoanelor care îndeplinesc condițiile de vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării profesiei de asistent social dar nu îndeplinesc sau nu pot face dovada îndeplinirii condiției de vechime a practicii în domeniu, treptele de competență se acordă în funcție de criteriul vechimii practicii în domeniu așa cum rezultă din documentele justificative, potrivit tranșelor de vechime prevăzute la alin.(1).

Art. 2. - Prevederile art. 1 se aplică în mod corespunzător și persoanelor prevăzute la art. 34 alin. (1) din Legea nr. 466/2004 privind statutul asistentului social, care au obținut diploma de licență în specializarea asistență socială.

Art.3. - (1) Acordarea treptelor de competență se realizează de către Biroul executiv al Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali, la propunerea Comisiei de avizare și atestare profesională, în baza analizării cererii și documentelor depuse de solicitant și se înscriu în avizul de exercitare a profesiei.

(2) Cererea și documentele necesare se depun la secretariatul Colegiului personal, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau curierat rapid, urmând a fi soluționată în termen de 60 de zile de la data înregistrării cererii. În situația depunerii unei documentații incomplete, termenul se prelungește cu încă 30 de zile.

comisii_cooperative.pngcorpul_de_control.pngcomitetul_sectorial_sanatate_asistenta_sociala.pngfinanciar.png

registru_actualizat.png

Contact

Bucuresti, Str. Biserica Amzei, nr.29, et.3, sector 1, cod postal 010393

cnasr_qr.pngtel1: 0748 124 585
tel2: 021 317 51 25
fax1: 031 817 20 47
fax2: 021 317 24 30

e-mail: cnasr@cnasr.ro

Cont IBAN:
RO38 RZBR 0000 0600 1203 7312 

Banca: Raiffeisen Bank,
Agentia Piata Romana Bucuresti

Cont IBAN:
RO56 RNCB 0075 0352 4057 0001

Banca: BCR
Unitatea BCR Unirea

Cod fiscal: 17400940

Program de relatii cu publicul:
luni-joi
orele 10.30-14.30